duminică, 30 octombrie 2016

October favorites

Înainte de a începe cu postarea asta efectiv, ca o mică paranteză, nu va exista niciun wrap-up pe luna octombrie. Pentru că nu am terminat nicio carte luna asta, unul din motivele pentru care blogul a fost cam părăsit. Între job și master, tot ce am avut chef să fac a fost să mă uit la seriale, și tot nu am ajuns la zi cu noile sezoane pentru unele dintre ele. Habar nu am cum va arăta activitatea pe blog în următoarea perioadă, dar voi încerca pe cât posibil să fiu activă pe aici, însă nu promit nimic. Nu renunț la blog, doar că s-ar putea să fiu mai absentă o vreme. Sorry.

Trecând mai departe, am câteva lucruri despre care vreau să vorbesc în postarea asta. Primul este un calendar pe care nu mai știu exact de unde l-am luat, dar care nu are anul scris pe el, iar pentru fiecare zi din an are câte un citat.
Uhm... eu am un punct slab pentru citate, mai ales cele motivaționale. Și, nu știu, mă tot gândesc că poate o fi și autosugestia bună la ceva, iar multe dintre citatele de aici sunt ceea ce căutam. Nu știu cum o să li se pară altora, dar mie îmi place

Tot stând pe youtube la un moment dat, am dat peste videoul de mai sus, se numește How to stop screwing yourself over și este un TED Talk ținut de Mel Robbins. E din 2011, dar mi se pare că spune niște lucruri adevărate, cel puțin pentru mine, și îmi place și modul în care le zice, e cumva amuzant. 
Am o mică perioadă mai ciudată și am tot căutat chestii pe net care să ajute, și am dat peste ea și după aceea am aflat că volumul scris de ea pe subiectul ăsta a fost tradusă și la noi și... mi-am luat-o. Nu am crezut că voi cumpăra vreodată o carte de self-help, dar pe de altă parte îmi place cum pune ea problema și cred că e cam ce îmi trebuie mie. Apropo de a încerca să mă motivez singură. Nu am citit prea mult din ea, dar mi se pare ok momentan, sper să continui cât mai curând.

White Collar e un serial la care am început să mă uit și unul dintre motivele pentru care nu am terminat nicio cartea luna asta. Nu m-am așteptat să îmi placă chiar atât de mult, dar m-a surprins. Personajul principal, Neil Caffrey, este un hoț renumit mai ales pentru falsurile pe care le creează, iar în urma unui ajutor pe care îl oferă în primul episod, are șansa de a ieși din închisoare pentru a lucra împreună cu FBI-ul. Bine, e urmărit printr-un dispozitiv atașat de gleznă, dar tot e mai bine decât în închisoare. Așa ajunge să lucreze cu agentul FBI care l-a prins, Peter Burke, în divizia White Collar a FBI-ului.
Îmi place mult atât Neil cât și Burke și relația de prietenie dintre ei, dar favoritul meu momentan e Mozzie, un prieten de-al lui Neil. Mai am câteva episoade din sezonul trei și îmi place din ce în ce mai mult. E și terminat, are șase sezoane și chiar sunt curioasă să văd ce se va întâmpla în continuare.

Și luna asta, cu ajutorul internetului, am găsit câteva aplicații care sunt exact ce îmi trebuia acum.
Am o agendă, care îmi place foarte mult, pe care o foloseam pentru a nota tot felul de lucruri, de la liste, la idei pentru blog și tot felul de alte lucruri. Problema e că respectiva agendă e destul de grea și am decis recent că nu mai vreau să car atât de multe chestii după mine. Și am găsit soluția pe care o căutam când am aflat de Onenote a lui Microsoft. Are tot ce mi-aș putea dori de la o aplicație pentru notițe, pot scrie atât liste, cât și to-do lists, care la mine sunt de fapt liste cu filme de văzut sau cărți de citit, pe care le pot bifa ca finalizate, pot inclusiv să încarc poze, ceea ce pentru mine e foarte convenabil, și pot împărți totul în tot felul de secțiuni. Se sincronizează și cu aplicația de pe laptop, ceea ce un mare plus. Și e un loc unde pot aduna toate lucrurile care mă interesează. Mi se pare mai simplu dacă am totul într-un singur loc.

Celelalte două aplicații sunt pentru habit tracking. Sunt câteva lucruri, cum ar fi cititul și scrisul pe blog pe care tot încerc să le urmăresc de pe la mijlocul anului, și pe care vreau de asemenea să le pot face cât mai des posibil, iar aplicațiile astea două cred că mă vor ajuta. Loop - habit tracker e o aplicație unde bifezi ziua în care ai făcut un lucru, iar apoi poți vedea un istoric a cât de des ai făcut acel lucru. Până acum mie mi se pare destul de utilă.
Și cealaltă aplicație e tot pentru habit tracking, dar e diferită de Loop. Se numește Habitica și seamănă cu un joc, ai un personaj, iar dacă îndeplinești taskurile pe care ți le-ai propus, sau bifezi zilnic lucrurile pe care ai zis că o să le faci, poți să crești ca nivel și să ajung să poți merge în quest-uri. Încă nu am ajuns acolo, dar mi se pare o idee drăguță, chit că eu nu prea sunt cu jocurile.

Asta ar fi tot ce am adunat luna asta, de aplicații sunt cel mai încântată, cred că vor fi destul de utile.

Un comentariu:

  1. Ahh, nici nu știu cu ce să încep! O s-o iau de la sfârșit. :)) Super tari aplicațiile, cred că o să le încerc și eu. Chiar mă gândeam să-mi iau niște aplicații de genul ăsta, pentru că mi se par destul de utile. Eu de obicei îmi notez chestiuțe în agende, dar poate că ar fi mai rapid așa. Nici eu nu le am cu jocurile, dar sună bine aplicația aia.

    O să mă uit cu drag și la videoclipul atașat. Mă uitam și eu într-un timp la TED Talk și găseam niște discursuri foarte mișto. Poate că o să-mi reiau obiceiul. :D

    Și voiam să-ți mai zic de calendarul ăla, că mi se pare genial. Vreau să-mi iau și eu unul, mi se pare așa cute, mai ales că eu iubesc citatele. :3

    Mulțumim pentru frumosul articol și spor în tot ce faci! *.* (Btw, te aștept și pe blogul meu: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/)

    RăspundețiȘtergere