luni, 31 octombrie 2016

Romcon 2016 - impresiile mele

Încep să îmi dau seama ca anul ăsta am ajuns să particip la evenimente care se țin în fiecare an, dar la care eu ajung pentru prima dată. Romconul intră în această categorie de evenimente despre SF, unde nu mi-era prea clar ce se întâmplă, dar am zis să mă duc să văd. Bine, de fapt eu am decis până la urmă să merg pentru un panel specific, dar ajung și acolo.
Am ajuns acolo pe la patru și jumătate, pentru că după ce m-am uitat pe program, am avut o listă cu evenimente care mi s-au părut interesante. Dar la vreo cinci minute după ce am ajuns, și m-am întâlnit cu mai multe persoane pe care le cunoșteam, am aflat că programul respecitiv nu mai era valabil. Ok... Dar dacă tot eram acolo, am zis că hai măcar panelul pentru care venisem să îl văd. Și poate aveam noroc și mai prindeam și alte discuții care mă interesau.
Pentru că tot programul nu mai era valabil, s-a decis să se țină mai multe paneluri în același timp, oarecum, ceea ce nu a fost o idee bună din punctul meu de vedere, mai ales că majoritatea au putut vorbi cam zece minute, ceea ce e puțin. Așa am ajuns să ascult o mică discuție despre copertele cărților de SF și Fantasy și despre cum ar trebui să arate, dar și despre cum se petrec lucrurile în afară. Nu plănuisem să ajung la discuția asta, dar tot mi s-a părut interesant și am aflat într-un fel de ce coperțile cărților pot fi atât de diferite în diverse țări, cât și despre cât de mare este numele autorului, dar și care sunt părerile publicului despre coperțile făcute de anumite edituri. 
Apoi un domn a citit pasaje dintr-un text cu subiectul "România peste 100 de ani", care ar fi putut fi interesant, dar din cauza limitei de timp nu a putut citit toate cele cinci pagini, și a sărit peste fragmente, plus că a citit și foarte repede, iar la final eu una am rămas confuză. 
După care, dacă țin bine minte ordinea, s-a vorbit despre reviste, au fost menționate Helion, Gazeta SF, Galileo, CPSF și cred că a mai fost una, dar nu îmi pot aminti. A fost interesant, dar pe de altă parte am înțeles că toate și-au redus numărul de apariții. Bine eu nu am citit niciuna din revistele astea, poate ar trebui să mă interesez totuși. 
Apoi Dănuț Ungureanu a vorbit despre promovarea autorilor români, menționând turneele prin țară pe care le-au organizat Nemira și Tritonic, ceea ce mie mi se pare un lucru bun. Țin minte că el a zis și că au avut destul de mult succes. 
Un eveniment despre care nu știam, dar care mi-a rămas în minte, a fost unul legat de Alien Rock, A fost practic muzică rock pe fundalul unor imagini cu spațiu și extratereștri, și era și niște text, dar eu nu l-am citit. Și, da, muzica a fost bună, dar eu am rămas cu melodia de mai jos, mi-a plăcut foarte mult.
După care a urmat panelul pentru care am și decis să merg la Romcon: Ghanda a moderat un panel cu alți șase bloggeri, unde au vorbit despre de ce au ales să fie bloggeri, rolul bloggerilor pe piața de carte, dar și despre părerea lor despre autorii români.
Cred că panelul a ieșit foarte bine, și am fost plăcut surprinsă de cât de diferiți erau bloggerii care au participat, pentru că asta a însemnat că am putut auzi mai multe puncte de vedere asupra subiectului, toate cât se poate de valide. A fost adusă în discuție chiar și situația în care bloggerii primesc cărți de la autori sau edituri și ce părere au ei despre asta, dacă simt presiune, sau nu. Asta mi s-a părut o discuție chiar interesantă, mai ales că erau și autori și editori care s-au implicat în discuție.
Bine, spiritele s-au încins un pic când s-a pus întrebarea dacă bloggerii sunt destul de competenți pentru ceea ce vor să facă. Acolo discuția a ajuns pe un alt teritoriu, și ar fi continuat, dar timpul nu a fost suficient.
Discuțiile astea despre bloggeri cred că ar putea dura destul de mult, cred că sunt destule lucruri de spus, iar dacă se va mai face vreodată un astfel de panel, eu voi fi curioasă să ascult ce altceva se va mai discuta.

Ca și concluzie, mă bucur că am ajuns la panelul organizat de Ghanda, și și celelalte discuții la care am ajuns au fost interesante, dar impresia genereală despre Romconul de la București ar fi că nu a fost prea bine organizat. 

Un comentariu:

  1. Am vazut si eu filmarea de la eveniment, iar domnul ala a fost foarte nesimtit. In conditiile astea, o sa aiba doar 3-4 cititori care sunt si critici literari, pentru ca asa vrea dansul, nu restul de prostime, iar noi vom continua sa promovam cu incultura noastra restul autorilor romani. Consider ca de pilda, Lavinia Calina a avut foarte mult de castigat cu ajutorul nostru.
    O si frumoasa!

    RăspundețiȘtergere