sâmbătă, 31 decembrie 2016

Leapșă: 2016 review

Asta e a treia postarea de final de an pe care o scriu, sper să fie și ultima :)) Inițial am vrut să o scriu ca în ultimii doi sau trei ani, dar nu mi-a plăcut deloc cum a ieșit, apoi am vrut să fac leapșa cum era ea anul trecut, iar apoi am văzut varianta asta a lepșei, pe care mi-a pasat-o și mie Ghanda și mi-a plăcut mai mult decât cea de anul trecut, cu 15 întrebări. 
Merci, Ghanda! :)

1) Câte cărţi ai citit în 2016? 
Am citit 36. Goal-ul de pe Goodreads era de 40, iar la anul o să scad numărul pentru că după doi ani la rând în care nu am atins numărul, e clar că așa cum stau lucrurile acum nu prea am cum să citesc 40 de cărți într-un an. Jobul și masterul îmi ocupă destul de mult din timp.

2) Dintre ele, care a fost cea mai bună carte citită? 
Ufff, greu. O să o menționez pe cea care mi-a apărut prima dată în minte când m-am gândit la asta, anume Regatul sufletelor pierdute de Ana-Maria Negrilă. Așa cum am scris și în recenzie, romanul acesta are tot ce mi-aș putea eu vreodată dori de la o carte!

3) Care e cel mai frumos citat pe care l-ai descoperit în 2016? 
Nu știu dacă e dintr-o carte sau nu, dar din toate citatele pe care le-am adunat anul ăsta, acesta ar fi preferatul meu:
"Here’s to the ones who are not brilliant. Here’s to the people who question the very purpose of their existence, like I do. To the ones who feel like they do not belong, to the ones who feel they were born in the wrong century, in the wrong galaxy. Those who are full of insecurities, worries, doubts and fears. Those who feel crippled with paranoia and trapped in a meat coated skeleton.
There are people like you and me, equally messed up, their souls equally complex and bruised. They too spend Sunday afternoons gazing at clear blue skies, trying to connect to their real self, looking for something to free them, to save them, waiting for miracles while sipping coffee. These people too are lost like you and me, their minds wandering aimlessly through forests and alleys, and places and countries, hoping to make sense of their own existence, hoping to be significant. Trying desperately to love themselves with the self-love they are told is the only cure, but failing miserably, horribly.
So, on those evenings when your body and soul seem like two separate entities, when you feel exiled from the home within your own heart. Know, I have been there too and it will be okay, it will get better. It has to, right?"


—Kopal

4) Care carte citită în 2016 ţi-a displăcut/te-a dezamăgit cel mai tare? 


Dintre cele două cărți cărora le-am dat doar două stele pe Goodreads, o să zic Outlander de Diana Gabaldon. E cu atât mai dezamăgitor cu cât primele 300 de pagini chiar mi-au plăcut, dar apoi a luat-o repede la vale și de fapt ultimele 200 de pagini nu le-am mai citit, că am aflat de o chestie care se întâmplă la final și am zis că eu nu pot să mai îndur cartea asta. Înțeleg că se petrece în vremuri nu prea fericite și toate cele, dar chiar trebuia ca totul să se termine cu un fel sau altul de abuz sexual???

5) Ai participat la vreun eveniment literar anul acesta (lansare, târg de carte etc)? Dacă da, care a fost preferatul tău? 
Deși sunt foarte tentată să aleg atelierele de confecționat povești ale editurii Crux, o să zic totuși că cel mai mult mi-a plăcut întâlnirea cu bloggerii organizată de Ghanda în decembrie. L-am ales pe cel din urmă din simplul motiv că timida din mine s-a simțit mult mai în largul ei decât de obicei, ceea ce a fost minunat, for a change. Nu am nicio explicație bună de unde diferența, deși nu foarte mare între cele două, dar o să continui să merg la ambele.  

6) Care este cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2016? 
Eternal sunshine of the spotless mind. Destul de ciudat filmul în timp ce îl urmăream la televizor într-o seară, dar nu am putut să îmi dezlipesc ochii de la ecran, iar eu nu prea mă mai uit la TV de câțiva ani. De altfel, filmul ăsta e pe lista mea de filme preferate.

7) Care este cuvântul care rezumă cel mai bine anul 2016 pentru tine? 
Agitație. Nu știu, a fost un an ciudat, s-au întâmplat tot felul de lucruri la care eu nu m-aș fi așteptat. Practic, mie personal nu mi s-a întâmplat nimic rău, dar s-au întâmplat chestii în jur și mereu lucrurile rele atârnă mai greu decât alea bune. Și aici nu mă refer la nimic din ce s-a întâmplat în exterior, ăla e cu totul alt subiect.

8) E vreun moment de anul acesta pe care nu vrei să-l uiţi? 
Momentul în care mi s-a spus că am fost acceptată pentru un job care nu mai era pe perioadă determinată. Așa fericită ca atunci nu am fost prea des.

9) Ce dorinţă ţi s-a împlinit în 2016? 
Dintre toate, ce mai importantă pentru mine ar fi aceea de a mă calma. Starea zen și calmă m-a ținut până pe la sfârșitul lui iulie, ceea ce tot ce un pas înainte pentru mine.

10) Scrie o dorinţă pentru anul 2017. 
Mi-ar plăcea ca la final să pot spune că am mai multă încredere în mine, cât de puțin. Asta e o problemă a mea care mă enervează și aș vrea să remediez. Nu știu cât de achievable e chestia asta, dar mi-ar plăcea măcar să încerc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu