miercuri, 14 decembrie 2016

Lisabona - ziua 4

Azi e penultima zi pe care o voi petrece la Lisabona, am văzut mai puține ca zilele trecute, dar am totuşi câte ceva de povestit.
Am început cu muzeul Azulejos, care este practic un muzeu cu faianță. E ceva ce aici am văzut des, atât în palate cât  şi pe case si am înțeles că sunt şi în stații de metrou.
Nu am crezut că o să mi se pară cine ştie ce, dar fiecare bucată de faianță e pictată manual şi multe sunt destul de vechi. Iar din câte am văzut în muzeu, fiecare bucată e pictată separat şi apoi puse împreună. 
Iar multe dintre picturi sunt foarte detaliate.

Pentru a mai vedea o parte din oraş, ne-am plimbat cu metroul cel mai vechi din Lisabona, care are un singur vagon, tramvaiul 28E. Am înțeles şi că e menționat pe site-urile turistice. A durat un pic să găsim o stație, dar apoi ne-am dus până la capăt. A fost interesant, mai ales ca merge pe niste străduțe destul de înguste şi am văzut tot felul de magazinase pe drum, cumva asemănător cu ce am mai văzut într-o anumită parte a Bucureștiului, dar străduțele sunt mult mai înguste. Mi-a plăcut! 
Plus că, asa vechi cum e şi tot merge mai lin decât tramvaiul 5 din București.

Următorul punct de pe listă era biserica Sao Roque, unde nu am stat foarte mult pentru că se pregătea o expoziție temporară. Dar biserica asta mi s-a părut mai interesantă decât altele, era cumva diferită față de ce am văzut până acum.


O altă atracție turistică este liftul Santa Justa. Are 45 de metri, iar de sus priveliștea e superbă! Singurul lucru neplăcut a fost că batea vântul destul de tare.

Azi e fost o zi mai linistită, şi ma bucur că am găsit si un mic suvenir, mi-ar fi părut rău să nu am măcar ceva simbolic de aici.

PS: cum mâine e ultima zi, iar avionul decolează după opt seara ora locală, ultima postare o voi scrie cel mai probabil de acasă, cu tot cu concluziile mele legate de toată experiența.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu