sâmbătă, 11 februarie 2017

Leapșă: Printre cărți Book Tag

Am terminat prima sesiune ca masterand, și trebuie să spun că mă simt foarte bine că s-a terminat! Iar până acum, notele au fost ok, sper ca și ultimele să fie, voi vedea. Și, cum acum doar jobul mă mai ține ocupată, până când începe semestrul doi, m-am gândit că poate totuși reușesc să scriu mai mult pe blog. 
Încă mai am vreo 200 de pagini din Kafka pe malul mării a lui Murakami, dar am primit o leapșă de la Simina, și nu am mai făcut lepșe în ultimul timp, cred. Mulțumesc pentru leapșă! :)

Când faci o pauză de citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?
Folosesc semn de carte, care în ultima vreme înseamnă abonamente expirate de la metrou. Îndoi pagini doar când vreau să marchez citate care îmi plac.

Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?
Am primit de la mama Central Park de Guillaume Musso, dar încă nu am ajuns să o citesc.

Citești în baie?
Nu.

Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce? 
Eu mă gândesc la foarte multe lucruri. Și știu că poate nu e corect, dar voi zice totuși pas întrebării.

Care este cartea ta preferată? 
Am șase cărți pe raftul de preferate pe Goodreads, dar nu aș putea alege între The night circus și Silmarillion

Îți place să recitești cărți?
Nu prea recitesc cărți. Când am făcut-o a fost pentru că făceau parte din serii și nu mai țineam minte ce se întâmplase până atunci, și cred că am recitit doar două cărți la viața mea. Sunt atâtea cărți pe care vreau să le citesc!

Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi? Ce le-ai spune?
Când vine vorba de autorii români contemporani, i-am întâlnit pe unii dintre ei și e frumos să poți vorbi cu ei despre cărțile lor, am avut discuții interesante cu ei. 

Îți place să vorbești despre ceea ce citești? Cu cine?
În principiu, scriu despre cărți aici, dar vorbesc despre citit cu oricine care vrea să mă asculte. Mai ales când vine vorba de cărțile care îmi plac.

Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte?
În primul rând rezumatul de pe spate, și apoi părerile și recenziile celor care știu că au gusturi asemănătoare cu ale mele, sau în ale căror recomandări am încredere.

Crezi că există o lectură obligatorie, o carte care ar trebui citită de toată lumea?
Nu cred. Până la urmă, important e să îți placă să citești, și apoi gusturile sunt sibiective.

Care este locul tău preferat pentru lectură?
Aș zice că în pat, dar mai mult citesc pe la metrou decât acasă.

Când citești asculți muzică sau preferi liniștea? 
Prefer liniștea când citesc, dar zgomotul nu mă deranjează, mai ales dacă cartea aia mă prinde. Cum am zis, citesc în metrou.

Citești numai cărți cumpărate sau și cărți împrumutate?
Majoritatea cărților pe care le citesc sunt cumpărate. Bine, am împrumutat recent seria Regii blestemați de la cineva, și sper să le citesc curând.

Ai citit cărți în format electronic?
Da, am citit cărți pe kindle, și încă mai citesc, chiar dacă nu prea des. Aparatul ăsta e foarte util mai ales când vine vorba de cărți groase. 

Fă un top al celor mai bune cărți/serii citite vreodată.
Ăăhh, ok:
  • The night circus de Erin Morgenstern
  • Seria The lord of the rings de J.R.R. Tolkien(le-am citit în română, dar sună mai bine în engleză)
  • Seria Alina Marinescu de Monica Ramirez
  • Silmarillion de J.R.R. Tolkien
  • De neînvins de Laura Hillenbrand
  • The book thief de Markus Zusak
  • Memoriile unei gheișe de Arthur Golden
  • Jane Eyre de Charlotte Bronte
  • 1Q84 de Haruki Murakami
Și sunt convinsă că mai sunt, dar cred că e suficient momentan :))

Dau leapșa mai departe următorilor: Ghanda, Sara, Andreea, Miruna, Lavinia și oricui mai vrea să o facă :) 

Un comentariu:

  1. Ce răspunsuri frumoase! Mă bucur enorm că ai făcut leapșa, m-am distrat citind. :D Ah, și da, majoritatea cărților menționate de tine sunt pe lista mea de TBR. ^_^

    Pupici și lecturi frumoase! ^_^

    RăspundețiȘtergere