vineri, 10 martie 2017

"The Hero of Ages(Mistborn #3)" de Brandon Sanderson

Nici nu pot spune cât de mult regret că nu am citit cartea asta mai devreme... Primele două volume le-am citit la finalul lui 2013 și zău dacă înțeleg de ce mi-a luat atât de mult timp să citesc volumul ăsta. Ok, al doilea volum nu a fost chiar preferatul meu, but still.
Fiind a treia carte dintr-o trilogie, nu cred că o să îi fac rezumat. Adică, oricum, continuă evenimentele din celelalte două volume, cu Vin, Elend, Sazed și restul grupului creat de Kelsier încercând să salveze o lume care moare.
Acum că am citit toată trilogia, pot spune că ceea ce a creat Sanderson aici e... incredibil. Lumea asta ar putea la fel de bine să fie reală, are tot ce îi trebuie. Bine, minus toate lucrurile rele care se întâmplă, dar asta e altă poveste. Oricum, în cartea asta autorul a reușit să explice tot ceea ce rămăsese fără răspuns în celelalte volume, iar totul mi s-a părut că a avut foarte mult sens. Până și tot ce ‚ine de sistemul magic – Allomancy, Feruchemy – e destul de logic construit și nu e deloc greu de urmărit ce face fiecare din cele două sisteme. Ca să nu mai vorbim de toate popoarele din lumea asta și modul cum au fost create de acel Lord Ruler. Și, da, eu voi continua să scriu termenii în engleză, pentru că nu îmi place cum sună varianta în română.  
„in minte că nu mi-a prea plăcut de Vin în volumul doi, dar aici lucrurile au stat cu totul altfel. Chiar mi-a plăcut atât de ea, cât și de Elend, schimbarea a fost minunată. Vin are în sfârșit încredere în ea, ceea ce a fost ceea ce am vrut să aibă și în volumul al doilea.
Un personaj care mi-a atras atenția mai mult în volumul ăsta a fost Spook. Nu îmi amintesc prea multe despre el din celelalte volume, era și el pe acolo, dar aici și el trece print-o schimbare și pot spune că a fost unul din personajele mele preferate din toată cartea. Ceea ce pentru mine spune ceva, pentru că încă îmi lipsește Kielsier.
Breeze, Sazed și celelalte personaje mi-au rămas la fel de dragi, chiar uitasem cât de amuzant a fost să îl urmăresc pe Breeze și toate ideile lui, care sunt chiar distractive. El e un personaj fără de care nu cred că seria asta ar fi fost la fel.
Cât despre final... m-a luat complet prin surpindere. A fost de-a dreptul epic! Mi-a frând un pic inima, din anumite puncte de vedere, dar a fost pe măsura seriei. Nu știu dacă vreun final m-a mai făcut să vreau să zâmbesc și să plâng în același timp.
Eu una îl recomand pe Brandon Sanderson ca autor, și abia aștept să mai citesc și alte cărți scrise de el. Dar îl voi citi doar în engleză de acum încolo. Nu aș putea spune exact de ce, dar mi se pare că din stilul autorului se pierde în traducere.

„What kind of monsters are we?”
„The kind we have to be”

„Still, it would be nice to see those green plants our Kelsier always spoke of. After six months of ash... well, it makes a man at least want to believe. Perhaps thatțs enough for an old hypocrite like me.”

Divinity was supposed to be perfect. Divinity didn’t let its followers get slaughtered, and certainly didn’t allow the world to be destroyed by good men who were just trying to save it.

„No, I think you’re just confused. This may not seem to you like a world for scholars, my dear friend, but I think you’ll be proven wrong. It seems to me that now – suffering in the darkness that might just be the end of everything – is when we need knowledge the most.”

„A man is what he has passion about.” Breeze said. „I’ve found that if you give up what you want most for what you think you should want more, you’ll just end up miserable.”

„Elend is a forgetful scholar – twice as bad as Sazed ever was. He gets lost in his books and fogets about meetings he himself called. He only dresses with any sense of fashion becuase a Terriswoman bought him a new wardrobe. War has changed him some, but on the inside, I think he’s still just a dreamer caught in a world with too much violence.”

„Faith,” Spook said, „means that it doesn’t matter what happens. You can trust that somebody is watching. Trust that someone will make it all right. It means that there will be a way.” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu