miercuri, 12 aprilie 2017

"A feast for crows(A song of ice and fire #4)" de George R.R. Martin

Mi-a luat mai mult decât mă așteptam să citesc al patrulea volum din serie, în sensul că am tot amânat să o citesc, pentru că îmi ia destul de mult timp să termin un volum din seria asta. Și deja în punctul ăsta devine tot mai greu să vorbesc despre cărțile astea pentru că povestea devine din ce în ce mai complexă.
E adevărat că volumul ăsta nu a avut atât de multă acțiune precum al treilea, dar a avut mai multe intrigi politice și tot felul de comploturi, iar în unele momente chiar trebuia să fiu foarte atentă ca să nu pierd ceva important. 
Cartea asta nu mi-a plăcut la fel de mult ca celelalte, dar asta e mai ales pentru că personajul meu favorit, anume Tyrion, nu apare deloc în volumul ăsta. Nu am înțeles exact cum a fost împărțită povestea, dar știu că restul personajelor(Tyrion, Daenerys, Bran etc) apar în volumul cinci al seriei, pe care sunt foarte tentată să îl încep, dar o să mă abțin pentru că am nevoie de o pauză de la serie momentan.
Cum nu prea știu cum aș putea vorbi despre ce se întâmplă în volumul ăsta, povestea devine din ce în ce mai încâlcită, voi vorbi despre personajele din perspectiva cărora vedem evenimentele. 
O perspectivă nouă care apare în volumul ăsta este a lui Cersei, ceea ce pot spune că m-a făcut să o văd un pic altfel. Adică, cred în continuare că e un pic sărită, dar mai tot ce face e pentru Tomen. Asta nu scuză nimic din tot ce complotează împotriva altora, cu mai mult sau mai puțin succes, dar e într-un fel drăguț de urmărit cât de mult ține la fiul ei. 
Jaime apare și în volumul ăsta, și mi-a plăcut că avem aici perspectivele celor doi frați, mai ales că sutn destul de diferiți, iar aici se vede altfel stadiul în care se află relația dintre ei, și modul în care evoluează. Mi s-a părut foarte interesant de văzut perspectivele destul de opuse pe care le au cei doi când vine vorba de conducerea regatului, să îi zic așa. 
Avem și perspectivele lui Arya și Sansa, iar aici Sansa chiar mi-a plăcut, spre deosebire de volumul anterior. Chiar mă bucuram când vedeam că următorul capitol e din perspectiva ei, se întâmplă lucruri interesante acolo unde se află ea, împreună cu Littlefinger, care e un alt personaj care pune la cale foarte multe lucruri. Și capitolele lui Arya mi-au plăcut, dar mi-ar fi plăcut dacă ar fi fost un pic mai multe, mai ales că vreau să știu foarte mult ce se va întâmpla cu ea mai departe.
Mai sunt câteva personaje din parte de Ironborn, care au capitole în carte, dar acelea mi s-au părut destul de plictisitoare, mai ales că personajele respective nu mă interesează prea mult. Înțeleg că Martin are un plan, dar anumite personaje tot nu mi se par interesante.
Brienne are și ea capitole în volumul ăsta, dar din păcate aici mi-au plăcut mult mai puțin decât mă așteptam. Principalul motiv este că ea primește misiunea de a o găsi pe Sansa, iar capitolele ei sunt plictisitoare pentru că cititorul știe deja unde e, plus că apar capitole din perspectiva ei și în volumul ăsta. Totuși, spre final, capitolele ei au devenit un pic mai interesante, mai ales că ajunge să întâlnească un anumit personaj care nu mă așteptam să apară aici.
Nici capitolele lui Sam nu sunt extrem de interesante tot până spre final, dar lui i se întâmplă câteva lucruri care mie mi-au captat atenția ceva mai mult decât capitolele lui Brienne. Înțeleg în ambele cazuri de ce au trecut prin toate evenimentele respective, dar tot nu a fost foarte interesant de citit la momentul când ajungeam la capitolele lor. 
În plus, mai urmărim și câteva personaje din Dorne, iar capitolele despre ele mi-au plăcut destul de mult, mai ales cele din perspectiva lui Arianne. Pe ea sper să o mai vedem la un moment dat, sunt curioasă cum se va termina întreaga aventură în care s-a băgat singură.
Sper că nu am ratat vreun personaj în toată înșiruirea asta. Per total, pot spune că mi-a plăcut volumul ăsta, și sunt curioasă acum să văd ce se întâmplă cu celelalte personaje, mai ales Tyrion. Și chiar și Daenerys sunt curioasă ce face, chit că țin minte că perspectiva ei nu mi s-a părut cea mai interesantă în volumele trecute. Dar are dragoni, și sper din tot sufletul să ajungă până la finalul seriei în Westeros.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu