luni, 17 aprilie 2017

Leapșă: Cărți contemporane românești

Mulțumesc Ghanda pentru leapșă! :)

1. Primul autor român contemporan – ce carte ai citit?
Conform blogului, a fost Contesa Aneke de Anna Vary, pe numele ei real Cristina Nemerovschi. Sunt convinsă că asta e, pentru că am început să citesc autori români pentru că tot vedeam aceleași nume pe mai toate blogurile pe care le urmăream.

2. De la ce autor român contemporan ai citit cele mai multe cărți?
Monica Ramirez. Am citit zece cărți scrise de ea, și toate mi-au plăcut. 

3. Cuplul preferat din cărțile românești contemporane.
Uhm, aici e mai greu, pentru că de obicei nu urmăresc neapărat cuplurile din cărți. Dar primul cuplu care îmi vine în minte sunt Alex și Alina din seria Alina Marinescu de Monica Ramirez.

4. Eroul din cărțile românești contemporane în mâinile căruia ți-ai pune viața?
Uhm... Sincer, sincer, nu am nici cea mai vagă idee.

5. Fantasy sau romance românesc?
Fantasy. Nu prea citesc romance pur, pentru că nu mi se pare cel mai interesant lucru, în schimb majoritatea romanelor conțin și o poveste de dragoste pe lângă toate celelalte elemente.

6. Cărți românești – nume românești? Sau cărți românești – nume străine?
Știu că o să sune aiurea, dar depinde de poveste. Nu mă deranjează personal niciuna din cele două variante, mai ales dacă numele au sens în context. Bine, eu personal recunosc că încă mai trebuie să mă obișnuiesc cu numele românești în cărți, pentru că majoritatea cărților citite de mine până acum sunt scrise de autori străini.

7. Eroina preferată?
Știu că mă repet, dar nu pot să nu o aleg pe Alina din seria Monicăi Ramirez.

8. Ultima carte românească citită?
Arhanghelul Raul de Ovidiu Eftimie. Cred că e una din cele mai amuzante cărți românești pe care le-am citit.

9. Care este următoarea carte semnată de un autor român contemporan pe care ți-ai propus să o citești?
Habar nu am. Am mai multe cărți de autori români în bibliotecă încă necitite, dar nu aș ști să spun pe care îmi doresc să o citesc mai mult. Dacă aș putea citi toate cărțile în același timp ar fi perfect. La mine ceea ce decid să citesc depinde mult și de starea de spirit pe care o am la momentul respectiv.

10. Un mesaj pentru autorii români contemporani.
Mulțumesc că scrieți în continuare, într-o țară care poate nu vă apreciază suficient. Mie mulți mi-ați demonstrat că sunteți pe cel puțin același nivel cu scriitori din străinătate, și sper că veți continua să scrieți și să vă împărtășiți poveștile și cu noi, cititorii. 

4 comentarii:

  1. Ce frumos!:) Aud enooorm de multe legate de cărțile Monicăi Ramirez, înseamnă că, mai mult ca sigur, sunt niște reușite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Omg, ce tag frumos! Am început și eu să citesc cărți scrise de autori români contemporani și trebuie să recunosc că se simte faptul că sunt scrise în limba română. Cuvintele parcă sunt mai profunde și mai frumoase, așa că o să încerc să citesc cât mai multe de acum încolo.

    Cred că o să preiau și eu tag-ul la un moment dat, daca nu te superi! :D Spor la citit și în tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tag-ul poate fi preluat de oricine, nu e asta o problemă.
      Merci!

      Ștergere