duminică, 17 septembrie 2017

"The time machine" de H.G. Wells

Nu știu exact cum voi vorbi despre cartea asta, dar vreau totuși să scriu recenzia asta înainte de a uita anumite detalii. Dificultatea vine din faptul că această carte e destul de scurtă, are vreo sută de pagini, și nu vreau să dau spoilere.
Ca și povestea, este vorba de un domn care crează o mașină a timpului și călătorește în viitor, iar omenirea nu se află acolo unde ar fi crezut el că va fi. Exisă două diviziuni, să le zic așa, ale omenirii, Eloi și Morlocs. Iar cartea urmărește aventurile lui din viitor și impresiile cu care rămâne.
Recunosc că nu am știut nimic despre cartea asta, în afara a ceea ce  este evident din titlu, atunci când am început să o citesc. Dar tot am auzit titlul și am vrut să o citesc și eu, să văd despre ce e vorba. Și, având în vedere anul în care a fost publicată prima dată, Google îmi spune că anul era 1895, ideea e chiar genială. E drept că nu am citit prea multe cărți despre călătorii în timp, dar în cele din urmă chiar mi-a plăcut cartea asta.
Nu aș putea să îmi dau cu părerea legat de cât de bine a îmbătrânit povestea. Pe la jumătatea mi s-a părut un pic de tot plictisitoare, sunt destule descrieri ale călătorului nostru în timp despre ceea ce întâlnește, dar în final, privind retrospectiv, povestea nu mi s-a părut rea deloc.
Nu am fost în schimb prea fericită cu modul în care s-a sfârșit, chiar dacă mi-am închipuit cum se va termina. Aș fi vrut să aflu mai multe despre călător și despre ce alte lucruri a mai văzut în viitor, dar ce să-i faci?
Și... nu prea știu ce altceva aș mai putea spune. M-aș lega de personaje, dar îl avem doar pe călător și câțiva prieteni ai lui cărora le povestește despre invenția lui, dar despre ei nu aflăm multe, și de altfel ei nici nu mă interesau. 
Iar călătorul... mi s-a părut suficient de viu, tocmai de aceea mi-ar fi plăcut să îl fi putut urmări mai mult, să vedem ce anume s-a mai întâmplat cu el după tot ce s-a întâmplat în cartea  asta. 
De mult nu am mai scris o recenzie așa scurtă. Ca și concluzie, mi-a plăcut și îl voi mai citi pe Wells în viitor, sunt curioasă să văd ce a mai scris. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu